Zalety pozycjonowanie szerokiego w kampanii SEO

Zalety pozycjonowanie szerokiego w kampanii SEO.

Precyzyjnie rzecz biorąc, strategia zastosowana w Agencji, to nie tylko pozycjonowanie szerokie, czy też pozycjonowanie na frazy.

Definicje

Pozycjonowanie szerokie

W moim rozumieniu “pozycjonowanie szerokie” oznacza pozycjonowanie na słowa, które mają 3 i więcej słów składających się na frazę i frazy te posiadają średni potencjał wyszukiwania i konkurencyjności. Mam tutaj przykładowo na myśli frazę “sukienka o kroju litery a”, która ma 110 wyszukiwań miesięcznie, “ładna niebieska marynarka” itp.

Pozycjonowanie na frazy

Pozycjonowanie na frazy, rozumiem jako pozycjonowanie kilku wybranych słów kluczowych, na których zależy klientowi (albo które zaproponował sprzedawca) – tymczasowo pomijam tutaj konkurencyjność tych fraz.

Aktualna sytuacja

Powyższe definicje mniej więcej odpowiadają popularnemu rozumieniu tych słów. W Agencji stosujemy strategię, która jest gdzieś pomiędzy powyżej zaznaczonymi obszarami.

Stosujemy pozycjonowanie szerokie, ale szerokość działań nie ogranicza się tylko do prostych słów kluczowych, ale oparta jest o wiele słów kluczowych – naturalnie nasuwa się, że nasze działania to nie szerokie pozycjonowanie, tylko wielo pozycjonowanie (wielopozycjonowanie, multiseo).

Wbrew pozorom w Agencji stosujemy też pozycjonowanie na frazy.

Wyobraźmy sobie fikcyjną stronę fajna-strona.pl, która jest już pozycjonowania w Agencji i posiada 5 słów w TOP3, 15 słów w TOP10 i 150 słów w TOP50 wyników wyszukiwania. W przypadku gdy na takiej stronie na pozycjach pomiędzy TOP5 a TOP30 są jakieś ciekawe grupy słów kluczowych, to my będziemy promować tą grupę słów kluczowych, tak aby uzyskać jak najlepszy efekt dla klienta. Będziemy wtedy pozycjonować wybrane frazy, ale to będzie tylko element większej strategii. Tutaj też zakładamy milcząco, że klient nie prowadzi działalności charytatywnej i zarabia na produktach dostępnych w swojej sprzedaży.

Zalety pozycjonowanie szerokiego w specyficznym podejściu autora

Pomińmy chwilowo to co wyżej i wróćmy do naszych definicji wstępnych. W pozycjonowaniu szerokim, jako zaprezentowanej początkowo strategii, można wyróżnić poniższe zalety:

    • szerokie pozycjonowanie odpowiada na specyficzne, sprecyzowane, słowa kluczowe, które mogą lepiej dopasować się do intencji użytkownika.
      • Wyobraźmy sobie sklep meblowy mebelek.pl. Posiada on kilka kategorii w sklepie internetowym, w tym kategorię łóżek drewnianych. Gdybyśmy zostawili sklep tak jak jest, to osoby trafiające na sklep po ogólnej frazie łóżka drewniane, niekoniecznie mogłyby trafić na produkt, którego rzeczywiście poszukują. Wszak wśród łóżek znajdziemy łóżka kontynentalne, łóżka japońskie, łóżka wysokie, niskie, łóżka piętrowe, łóżka długie powyżej 220 cm, łóżka dla dzieci itp. Gdybyśmy wszystkie te frazy umieścili na jednej podstronie “łóżka drewniane”, wtedy osoba szukająca łóżka drewnianego z szufladami musiałaby “przekopać” się przez całą ofertę, żeby znaleźć to czego szuka. W naturalny sposób dzieląc ofertę na kategorie i podkategorie powstają nam frazy kluczowe z pozycjonowania szerokiego. To co my robimy, to odpowiedni podział strony na podkategorie, który szukają użytkownicy.
    • zgodnie z tym co jest powyżej rekomendujemy podział na jakieś specyficzne kategorie, piszemy tematyczne wpisy na bloga itp. Wszystkie nasze działania sprowadzające się do tego, że pozycjonujemy dokładnie to co jest na stronie internetowej. Tutaj proszę się skupić, oznacza to, że:
  • Z punktu widzenia klienta promujemy jego całą ofertę i dbamy o rozwój całego biznesu
  • Z punktu widzenia Agencji nie walczymy z klientem o rozbudowanie oferty (chociaż wielokrotnie rekomendujemy takie działanie), czy też nie promujemy czegoś, co nie istnieje. Wielokrotnie zdarza się tak, że klient mówi, że wprowadzi coś do oferty, uzupełni stronę, podeśle jakieś materiały, ale tego nie robi. Gdybyśmy pozycjonowanie na frazy, nic byśmy nie zarobili na świadczonej przez na usłudze.
  • Wróćmy do tego, że promujemy całą ofertę. W obsłudze najczęściej trafiają się sklepy bez większej sprzedaży i klienci sami nie wiedzą co się będzie dobrze sprzedawało. Dzięki temu, że działamy szeroko (szeroko, ale w znaczeniu wielopozycjonowanie) klienci w ogóle zaczynają zarabiać.
  • Pozycjonowanie nie jest już młodą branżą i wielu klientów zna szereg zagadnień związanych z pozycjonowaniem. Ich wiedza może pochodzić z blogów firmowych, szkoleń, czy też doświadczeń z poprzednimi agencjami. Zdarza się, że czasami klienci mogą próbować nas “okpić”. W pozycjonowaniu na frazy zdarza się tak, że:
    • Klient wybierze do promowania produkty, które są kompletnie niekonkurencyjne w jego ofercie i to je będzie chciał promować. Wszystko u klienta będzie rosło, tylko nie te nieszczęsne produkty (przy założeniu, że pozostała część oferty jest konkurencyjna, a jako rosło rozumiem sprzedaż, czy też ogólne zainteresowanie produktem)
    • Klient wybierze kilka najtrudniejszych słów kluczowych i będzie oczekiwał, że agencja za darmo będzie mu uzupełnia stronę internetową itp.
  • Pomijając gusła i szamaństwo w pozycjonowaniu, jest wiele ogólnych zasad, o których należy pamiętać. Jedną z takich ogólnych zasad, czy też prawd, jest to, że pozyskując linki do strony internetowej pozytywnie wpływamy na wyniki całej domeny. Może się zdarzyć tak, że wszystko klientowi będzie rosło, tylko nie wybrane frazy, z których my jesteśmy rozliczaniu. Ten punkt mógłby zostać dodany do poprzedniego, jako kolejny podpunkt, jednak jest on na tyle istotny, że zasługuje na wyodrębnienie.
  • Szerokie pozycjonowanie (ale w naszym znaczeniu wielopozycjonowanie) zapewnia większą stabilność wyników. Mając wiele słów kluczowych na wysokich pozycjach, mniej jesteśmy aż tak mocno narażeni na zmiany algorytmu Google. Nawet jeżeli coś spadnie w wynikach, to nie sa to katastrofalne spadki i nie jest tak, że spadnie wszystko.
  • Jeżeli w naszym wielopozycjonowanie wybierzemy dobre słowa kluczowe, to użytkownicy trafią na lepsze podstrony i spędzą na nich więcej czasu.
  • Dobrze dobrane słowa kluczowe sprawiają, że użytkownicy lepiej konwertują –  tutaj z zastrzeżeniem, że nie musi być to sprzedaż – wszystko zależy od tego jakie to słowa kluczowe i jaki jest przyjęty cel.

Ogólne zalety pozycjonowanie szerokiego

W ogólnym i popularnym znaczeniu pozycjonowania szerokiego można wyróżnić następujące zalety:

  • Szybsze efekty – z definicji słowa tutaj wybrane są prostsze do pozycjonowania
  • Wzrost widoczności strony – stronę można znaleźć po większej liczbie słów kluczowych
  • Niższe koszty, niż walka o kilka wybranych słów kluczowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *